2008年4月21日 星期一

FIVE FOR FIGHTING - Freedom Never Cries



--

Freedom Never Cries
by Five For Fighting

I took a flag to a pawn shop
For a broken guitar
I took a flag to a pawn shop
How much is that guitar?
I took a flag to a pawn shop
I got me that guitar
What’s a flag in a pawn shop to me?

Saw a man on the TV
In a mask with a gun
A man on the TV
He had a ten year old son
I saw a man on the TV
His son had a gun
He says that he’s coming for me

Chorus
I never loved the soldier
Until there was a war
or thought about tomorrow
‘til my baby hit the floor
I only talk to God
When somebody’s about to die
I never cherished freedom

Freedom never cries

I wrote a song for a dead man
To settle my soul
A song for a dead man
And now I’ll never grow old
I wrote a song for a dead man
Now I’m hollowed in the cold
What’s a song to a dead man to me?

I never loved the soldier
Until there was a war
or thought about tomorrow
‘til my baby hit the floor
I only talk to God
When somebody’s about to die
I never cherished freedom

Freedom never cries

You can cry for her
Die for her
Lay down your life for her
Kiss and wave goodbye to her
Anything at all

You can cry for her
Die for her
Make up your mind to her
Anything at all

There’s a baby on the doorstep
Wailing away
There’s a baby on the doorstep
Longing for the day
There’s a baby on the doorstep
Who’d give his life to take
A flag to a pawn shop
A flag to a pawn shop
May he forget why he is crying
Someday


--

自由從不哭泣

我拿了一面旗幟去到當舖
為了換一把破吉他
我拿了一面旗幟去到當舖
那把吉他值多少?
我拿了一面旗幟去到當舖
我換到了那把吉他
那面被當掉的旗幟對我而言又算什麼?


我看見一個男人在電視機上
戴著面具手持把槍
一個男人在電視機上
他有個十歲的兒子
我看見一個男人在電視機上
他的兒子拿把槍
他說他是為我而來


如果不是有戰爭 我永遠不會擁戴軍人
如果不是有兒女 我也不曾為未來著想
只有某人正面臨死亡
我才向上帝禱告
我從不珍惜過自由

自由從不哭泣

我替亡者寫一首歌
來安定我的靈魂
一首給亡者的歌
現在起我不會再變老
我替亡者寫一首歌
如今我被冷落了
那首給亡者的歌對我而言又算什麼?

如果不是有戰爭 我永遠不會擁戴軍人
如果不是有兒女 我也不曾為未來著想
只有某人正面臨死亡
我才向上帝禱告
我從不珍惜過自由

自由從不哭泣…

你可以為她哭泣
為她而死
為她犧牲
親吻她向她揮手道別
什麼都可以

你可以為她哭泣
為她而死
下定決心為她做任何事
什麼都可以

一個嬰兒被丟棄在門外
不斷地嚎啕大哭
一個嬰兒被丟棄在門外
渴望有朝一日
一個嬰兒被丟棄在門外
有人會奉獻他的生命
為了拿一面旗幟去到當舖
為了拿一面旗幟去到當舖
願他將來有天能夠忘了他為何而哭

沒有留言: